4 Fonteinen gelooft zeer sterk in een persoonlijke en professionele aanpak. Als klant koop je niet alleen een appartement aan de waterkant in een bruisend, nieuw stadsdeel. Je kiest ervoor om te investeren in de ideale woonplek, die helemaal afgestemd is op jouw wensen en verwachtingen. Net daarom zetten we zo sterk in op de persoonlijke en professionele aanpak. Van bij de aankoop tot aan de oplevering. Het 4 Fonteinen-team helpt je bij elke stap om van jouw appartement een echte thuis te maken.
We spraken af met klantenbegeleidster Katrien Depoortere om te kijken hoe ze deze aanpak dagdagelijks in de praktijk brengt voor haar klanten. Dag Katrien, jij bent de persoon die de klanten ontmoet na de aankoop van hun appartement.
Hoe verloopt het eerste gesprek met de klanten?
Katrien: “Een eerste afspraak is vooral een kennismaking tussen de koper en mezelf. We leren mekaar kennen en ik peil naar de reden van hun aankoop, hun noden en verwachtingen. Dat kan zeer uiteenlopend zijn. Iedereen heeft zijn persoonlijke smaak en wensen, waar we maximaal rekening mee houden. Vervolgens overlopen we samen de indeling en voorzieningen van het appartement. We stellen ook samen een individueel traject op voor het verdere verloop tot aan de oplevering.”
Hoe ziet een individueel traject er uit?
Katrien: “Klanten kunnen nog heel wat keuzes maken betreffende de inrichting van hun appartement. Zo gaan ze langs bij de leveranciers om hun keuken en de vloerbekleding uit te kiezen. Voor een vlotte gang van zaken dienen zij dit binnen een bepaalde termijn te doen. Daarnaast vertel ik hen hoe de planning in elkaar zit voor de afwerking van het appartement. Op het einde van het gesprek weten we perfect wat we van elkaar mogen verwachten en binnen welke termijn.”
Mogen de klanten een sterke begeleiding verwachten?
Katrien: “Uiteraard. Het blijft natuurlijk niet bij dat éne kennismakingsgesprek. Samen met de klant bekijken we in het vervolgtraject verder de inrichting en toetsen we de gemaakte keuzes af. Daarnaast kunnen ze bij mij terecht voor al hun vragen en advies. Iedere dag volg ik de afwerking van het appartement op. Enerzijds met de leveranciers, anderzijds ter plaatste op de werf. Daarbij staat de klant en een degelijke kwaliteitsbewaking centraal. Zo kunnen de klanten op hun beide oren slapen en dromen van hun nieuwe thuis.”
Volg je de afwerking op tot aan de oplevering?
Katrien: “Ja, precies. Vooraleer de bewoners in hun nieuwe woonst trekken ga ik met hen nog eens grondig doorheen het hele appartement voor een kwaliteitscontrole. Indien we samen nog kleine afwerkingspuntjes zouden opmerken, schrijven we dat samen op. Vervolgens zoek ik naar de snelste oplossing om de oplevering te finaliseren.”